Category:Monument to Constantinus I Magnus (Milan)

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to navigation Jump to search
  • Italiano: A Milano, sul sagrato della Basilica di San Lorenzo Maggiore, è stato eretto immediatamente prima del secondo conflitto mondiale un monumento all'imperatore romano Costantino I, che con l'Editto di Milano (città che era all'epoca la capitale dell'impero romano), nel 313, concesse libertà di culto ai cristiani. La statua è una copia moderna in bronzo di un originale antico che si trova a Roma, al Laterano.
  • English: A monument to Roman emperor Constantine I can be seen in Milan, in front of San Lorenzo Maggiore basilica. Constantine, by means of "Edict of Milan" (Milan was then the capital of the Roman empire), granted in 313 freedom of cult to Christians. This bronze statue is a modern copy of a Roman statue now in Rome, at the Laterano.
<nowiki>monumento a Costantino Imperatore; Constantine Emperor's statue; 1937 statue of Constantine; تمثال في إيطاليا; monumento in bronzo fuso nel 1937 sul modello dell'originale antico del IV secolo custodito nella chiesa di San Giovanni in Laterano a Roma che si trova a Milano sul sagrato della Basilica di San Lorenzo Maggiore; patông; Costantino Imperatore; statua dell'imperatore Costantino</nowiki>
Constantine Emperor's statue 
1937 statue of Constantine
Upload media
Instance of
DepictsConstantine the Great
Made from material
LocationBasilica of San Lorenzo, Milan, Metropolitan City of Milan, Lombardy, Italy
Inception
  • 1937
Map45° 27′ 29.56″ N, 9° 10′ 53.04″ E
Authority file
Wikidata Q3695532
OpenStreetMap node ID: 2061403096
Edit infobox data on Wikidata